Een actieve dag in Rotoiti - Reisverslag uit Rotoiti, Nieuw Zeeland van Nieuw-Zealand - WaarBenJij.nu Een actieve dag in Rotoiti - Reisverslag uit Rotoiti, Nieuw Zeeland van Nieuw-Zealand - WaarBenJij.nu

Een actieve dag in Rotoiti

19 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotoiti

Woensdag 19 februari
Voor vandaag hebben we 3 activiteiten uitgekozen.
We beginnen met "Rotorua museum". Dit museum was eerst een badhuis wat gebruikt maakte van de thermische bronnen. Je kunt nog de restanten zien zoals een badruimte met bad.
Een van de expositie ruimten brengt het verhaal in beeld van de eerste bewoners.
Er is een bioscoop met een film over een dorp die door een uitbarsting van de vulkaan onder de lava is bedolven. Je zit op banken die mee trillen als de vulkaan uitbarst.
Na de lunch gaan de wandelschoenen aan. We maken een wandeling in "The Redwood Whakarewarewa Forest". We volgen de gele route die 2 uur duurt. In dit bos staan bomen met een enorme hoogte en omvang, 2 meter in omvang en 60 meter hoog. Op het uitkijkpunt heb je een mooi overzicht over de stad Rotorua.
Terug gereden naar onze B&B om ons om te kleden. Vanavond een culture avond in het "Mitai Maori Village". Het begint met een zang en dans. Ook worden de gebruiken uitgelegd. Daarna diner wat op zich erg lekker was. Het bijzondere hiervan is dat de gerechten langzaam worden gegaard op de warmte van een thermische bron.
De weg terug naar de B&B is niet eenvoudig. Zeker de laatste 2 km, deze gaat over een gravelweg door het bos.

• 22 Februari 2014 - 10:45

Ans En Jos:

Nou luitjes, het ziet er allemaal schitterend uit hoorxxxx

• 22 Februari 2014 - 14:10

Astrid:

Alles weer gelezen van het ,enge bos, gelezen nou nou het houd niet op jullie zien heel wat zeg nou nog veel plezier nu nog een verslag lezen de laatste