Omgeving Richmond - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Nieuw-Zealand - WaarBenJij.nu Omgeving Richmond - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Nieuw-Zealand - WaarBenJij.nu

Omgeving Richmond

09 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Takaka

Zondag 9 februari
De zon schijnt en dus een prima dag om richting Golden Bay te rijden. De eerste stop is de bron van de Riwaka rivier. Dit water stroomt door de holtes van de berg naar dit punt.
We rijden door naar de Ngarua grotten. Met een gids gaan we door de grot. Door een opening in de berg vielen dieren in de grot en konden niet meer weg. De Moa, een grote loopvogel, is ook in deze grot gevallen en zijn skelet is goed bewaard gebleven. Deze vogel is uitgestorven door het jagen van de Maori's. Op deze plek is een deel van de film de Hobbits en de Lord of de ring opgenomen.
Na de lunch in Takaka gaan we naar Waikoropupu bron. Deze bron is beroemd om zijn heldere water.
De volgende stop is Pohara, The Grove. De wortels van de bomen op de berg groeien door de stenen. Door erosie is de rots deels verdwenen en zie je de wortels. Je verbaast je dat de bomen niet omvallen .
We rijden weer terug naar onze B&B in Richmond.