Walvissen spotten - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Nieuw-Zealand - WaarBenJij.nu Walvissen spotten - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Nieuw-Zealand - WaarBenJij.nu

Walvissen spotten

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Om 10.00 uur zijn we bij "Kaikoura Whale Watching". Na een korte video instructie stappen we in de bus. Na een kort ritje zijn we bij de haven en stappen we aan boord. Het weer is omgeslagen van zon naar bewolkt en de wind zorgt voor ruwe zee. We spotten de eerste walvis. Na even lucht te hebben gehapt duikt hij weer onder. Het laatste wat je van de walvis ziet is zijn staart. We zien nog een walvis. Deze heeft Bep ook op de video vastgelegd. Voor het overige zien we diverse vogels o.a de Royal Albatros. Ten slot zien we een zeeleeuw.
We varen terug over een ruwe zee terug naar de haven. De zee is zo ruw dat de overige 2 afvaarten worden gecanceld.
Het blijkt dat Henk geen zeebenen heeft.

• 05 Februari 2014 - 11:17

Harry En Ada:

Heb jij wel zeebenen bep ??/Moesten jullie niet kotsen ???Gr,Ada

• 05 Februari 2014 - 14:28

Peter En Fien:

En nu weer vaste grond onder de voeten,dat berg weggetje over die arthurs pass dat ziet er ook wel heftig uit hoor.
    je moet ook geen last van hoogte vrees hebben lijkt mij wij kijken uit naar jullie volgend verslag.groetjes xxx Peter en Fien.

• 05 Februari 2014 - 14:33

Abuitenweg:

Het verhaal gelezen jammer dat de zee zo ruw was ook weer gezien .Je moet geen last van zeeziekte hebben en een mooie foto leuk om het zo te volgen

• 06 Februari 2014 - 12:56

Ans:

Hoi luitjes,
    Ja wat een overweldigend gezicht is het om walvissen te zien he!
    En wat een mooie natuur.
    Nog veel plezier!!
    Groetjes